آيت‌الله مصباح: بايد ملاک در برنامه‌ها رضايت امام زمان(عج) باشد
افسران سایبری

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني آثار آيت‌الله مصباح يزدي،   استقرار نظام جمهوري اسلامي، انتظار مي‌رود اين نظام که مبتني بر معارف اسلامي است، پايه‌هاي اعتقادي و ارزشي مردم را تقويت كند و از آسيب‌هايي كه ممكن است دين مردم را به مخاطره بياندازد، جلوگيري کند و زمينه‌هاي رشد و تعالي اسلامي و فرهنگي مردم را فراهم كند.
علامه مصباح يزدي با بيان اين‌که اسلاميت نظام درشکل دولت‌هاي غير اسلامي قابل تحقق نيست، گفت: اگر ما از کشورهاي ديگر الگوگيري کنيم ـ که البته تاکنون همين کار را کرده‌ايم ـ و آن را ادامه هم داديم، ديگر وظيفه‌اي به عنوان تعالي اسلامي در مجموعه کابينه دولت و مسئولان کشور نمي‌گنجد.
وي در همين راستا به اظهار نظر وزير اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامي در يکي از دولت‌هاي قبل در ارتباط با اسلامي بودن فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري اشاره کرد و يادآور شد: وقتي از وي پرسيدند اسم وزارتخانه شما فرهنگ و ارشاد اسلامي است، شما براي اسلام چه کاري کرده‌ايد و چرا بعضي از کارهايي مي‌کنيد ضداسلامي است؛ وي پاسخ مي‌دهد: اين «اسلامي»‌ اسمي است که بعد از انقلاب «مد» شده است و به هر چيزي مي‌چسبانند، مثل انجمن‌هاي اسلامي، شوراي اسلامي شهر، انجمن اسلامي دانشجويان و...، اين کلمه «اسلامي» تشريفاتي است، وظيفه ما همان وظيفه وزارت فرهنگ و هنري است که زمان شاه بود و هيچ وظيفه ديگري نداريم.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با بيان اين‌که تلقي کارگزاران دولت و مسئولان رسمي کشور از برنامه‌ها، همان چيزي بود که در گذشته اجرا مي‌شد، خاطرنشان کرد: برپايي نظام اسلامي در مردم اين توقع را ايجاد کرد که با ريخته شدن اين همه خون پاي اين نظام و فداکاري‌هاي بي‌شمار، بايد دولتي مستقر شود که مبنا و ملاک آن اسلام باشد و مطابق موازين اسلامي قدم بردارد.
استاد حوزه علميه با توجه به شکل‌گيري سازمان‌هايي که متکفل تبليغ دين باشند، افزود: در نظام مديريتي و سازماني اداره كشور، ارگاني كه به خصوص متصدي امور فرهنگي و ديني جامعه باشد، ديده نشده بود و اين وظيفه با تشكيل چهار نهاد: سازمان تبليغات اسلامي، سازمان فرهنگ و ارتباطات، مجمع جهاني اهل‌بيت و مجمع تقريب بين مذاهب، چهره رسمي‌‌تري به خود گرفت و اين نهادها به طور رسمي عهده‌دار ‌رشد ديني جامعه شدند.
ايشان ادامه داد: بعد از رسميت يافتن اين سازمان‌ها و قرار گرفتن در مسير تغذيه فرهنگي جامعه، مسائل محتوايي مورد توجه قرار گرفت و تلاش‌ها به سمت غناي علمي و به‌روز كردن ابزار انتقال اين معارف اسلامي جهت گرفت.
آيت‌الله مصباح يزدي به هدف تشکيل سازمان تبليغات اسلامي اشاره کرد و يادآور شد: در برنامه‌هاي اين سازمان، هدف اين است که مردم ديندار باشند، به ارزش‌هاي اسلامي مقيد شوند و غيرت دينيشان حفظ و تقويت شود، در واقع هدف اسلام تحقق يابد و اين امر به ثمر نمي‌رسد، مگر اين‌که مديران شايسته و دلسوز در مسئوليت‌ها قرار گيرند.
وي تأکيد کرد: ملاک در فعاليت‌ها و برنامه‌ها بايد رضايت امام زمان(عج) باشد و از توانمندي‌هاي اسلام و ظرفيت‌هايي که در مذهب تشيع وجود دارد طوري استفاده کرد که اسباب رضايت خاطر و شادي دل حضرت فراهم شود.
عضو خبرگان رهبري موفقيت در مسئوليت را مرهون رشد انسان دانست و افزود: رشد ما در دو جهت است؛ يکي اين‌که دين را بهتر بشناسيم و دوم اين‌که بيشتر به آن عمل کنيم. اگر قرار است مردم را رشد بدهيم و جامعه ترقي کند، بايد يک برنامه مطالعاتي داشته باشيم که معلومات خود را افزايش دهيم و در کنار آن برنامه خودسازي داشته باشيم تا نور تقوا و ايمان در ما افزايش يابد.
ايشان در پايان، سفارش امام صادق(ع) به جابر جعفي را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: معيار سنجش ما بايد خدا و قرآن باشد و اگر فعاليت‌هاي ما مورد رضايت خداوند و مطابق قرآن بود، خدا را شکر کنيم و اگر نبود، خودمان را اصلاح کنيم. نبايد تشويق‌ها و انتقادهاي مردم تأثيري در رفتار و عملکرد ما داشته باشد که اگر طبق اين اصل حرکت کنيم، اهل ولايت خواهيم بود.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
    آخرین مطالب
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان افسران سایبری و آدرس afsarancyberi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 38
بازدید ماه : 38
بازدید کل : 13003
تعداد مطالب : 62
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1